Lékárny Dr.Max představily nový koncept
Největší síť lékáren sází čím dál víc na téma péče o pokožku. Poté, co se staly generálním partnerem Melanomového stanu a představily dvě dermokosmetické řady vlastní značky nejnověji vymezují ve vybraných lékárnách speciální prostor pro prodej dermokosmetiky a poskytování souvisejícího odborného poradenství. Koncept dostal název „Dr.Max pro zdraví a krásu“.
Až ve čtvrtině lékáren sítě Dr.Max by měly být do dvou let speciální úseky vyhrazené pouze sortimentu dermokosmetiky. Vedle těchto produktů se tu bude poskytovat samozřejmě i odborné poradenství na vysoké úrovni. „Právě v propojení prodeje s odborným poradenstvím vidíme zásadní benefit pro očekávanou klientelu, jejíž převážnou část budou tvořit určitě ženy“, podotýká generální ředitel lékárenské sítě Daniel Horák, který je přesvědčen, že pro dermokosmetické výrobky bude nacházet cestu do lékárny stále více klientek. „K odbornosti zvláště vyškoleného personálu pak dokážeme přidat své prodejní dovednosti a distribuci“, dodává Daniel Horák.
Model zvaný shop in shop by se měl klientům nákup dermokosmetiky v lékárnách maximálně zpříjemnit. Ve vybraných pobočkách sítě, kde se bude koncept realizovat, bude výdej léčiv a prodej dermokosmetiky zřetelně oddělen. Tzv. dermokoutky se budou vizuálně jednoznačně lišit, aby se návštěvník lékárny okamžitě správně zorientoval. Také oblečení dermoporadkyň bude jiné než oděv jejich kolegyň – lékárnic. Kolekci oděvů pro personál navrhovala známá módní návrhářka Beata Rajská, jde tedy o lékárnické oblečení.
„Náš koncept Dr.Max pro zdraví a krásu je otevřený všem partnerům, kteří o to budou mít zájem“, říká komerční ředitel lékáren Dr.Max Luboš Korbelář, „a s nimi bychom rádi realizovali svou ambici během dvou let obrat této stagnující kategorie zdvojnásobit.“ Lékárnám jako prodejnímu místu Luboš Korbelář věří – skvěle se osvědčuje už dlouho u exkluzivní značky léčebné kosmetiky Uriage a naposledy i při nedávné tržní premiéře vlastní značky pečující kosmetiky Nuance.
Koncept Health & Beauty je v rámci lékáren v některých vyspělých zemích již značně rozšířený. Za příklad by mohla posloužit třeba Británie. V Česku dosud prošlo remodellingem, který ho umožňuje plnohodnotně realizovat, několik desítek lékáren Dr.Max; do konce roku bych jich mělo být v rámci této sítě nejméně šedesát. Nejde ovšem jen o prodejní místa, ale i speciální vizuál, jehož tváří se stala modelka Adéla Vartová, a komunikační nástroje včetně vlastního produktového letáku.