Dítě do dlaně. Dnes se česká města halí do purpurové barvy
Nestátní nezisková organizace Nedoklubko, která již 17 let podporuje rodiny po předčasném porodu po celé České republice, zahájila kampaň v rámci oslav Světového dne předčasně narozených dětí, který připadá na 17. listopadu. Kampaň vyvrcholí dnes kdy se významné české budovy zahalí do purpurové barvy.
Proč právě purpurová barva? Purpurové srdce je celosvětově vnímaný symbol a ocenění za zranění v boji. Původně se udělovalo vojákům, v posledních letech myšlenku přejali i rodiče nedonošených dětí na celém světě. Purpurová barva je barva královská; barva králů a královen i všech nedonošených dětí. Purpurová barva značí statečnost, proto je symbolem miminek do dlaně, které své první týdny života měly tak těžké.
Nedoklubko se velkou měrou podílí na prevenci předčasných porodů prostřednictvím projektu pomáháme (ne)donošení, který podporuje výzkum MUDr. Michala Kouckého, Ph.D. Předčasný porod je i dnes nejzávažnější porodnický problém, snížení počtu předčasných porodů je přáním všech, kterých se jeho následky dotýkají. Prevence je cesta k tomu, jak tohoto cíle dosáhnout.
Mnoho projektů spojuje také Nedoklubko a značku Pampers. Nejen, že společně vybavují nenonatologická centra malinkými plenkami Pampers Preemie Protection, ale letos se podařilo také vybavit centra pelíšky Neobed do inkubátorů. S Nedoklubkem sdílíme základní hodnoty. Partnerství je proto pro nás jasnou volbou,“ vysvětlil Zdeněk Řiháček, country manager Procter & Gamble pro ČR a SR.
Velmi zajímavým a milým projektem je projekt Čepička na doma, který je má za úkol podpořit maminku i miminko, když odcházejí z neonatologického centra domů.
AUDIO rozhovor: Maminky z Nedoklubka oslovila i Šárka Málková.